2. des. 2012

Hallo i luken

Hei i adventstiden!  

Nå er den her igjen - denne førjulstiden som er koselig og travel på en gang. 
Vi liker godt førjulstiden med alle de ingrediensene den byr på.

Her er noen småglimt fra denne første adventshelgen.

 Min adventskalender - med små sjokoladeoverraskelser fra Pascal !  

  Hermetiske svibler og brettestjerner på kjøkkenbordet. 

     Julemarkeder - først hos Blafre der Kaspara hadde sin bod.
Med den fineste julepynten.  

Deretter idylliske Bærums Verk for å overvære den tradisjonsrike tenning av julegranen.

Første-søndag-i-advent-middag og adventskringle med Lille Mor på besøk.


Fin adventstid til deg:)  

Klem.

8 kommentarer:

  1. Ser ut som ein perfekt start på adventstida!
    Nyt den! :)

    SvarSlett
  2. For en koselig start på førjulstiden. Her i huset har vi fått hjem mellomste datter på juleferie i en mnd, hi,hi...hun er julepoliti skal jeg si deg. Tenkte på ditt innlegg fra i fjor når jeg kallte henne det...hun tok jobben på strak arm...så i kveld var det gløgg og adventslys. Klemmer fra Wilhelmine

    SvarSlett
  3. God kveld Bente. Å, for en herlig søndag på deg og dine. Den kalenderen - sukk for en lykke! Klem fra M

    SvarSlett
  4. Oi, så herlig adventskalender da Bente !
    Denne hadde vært midt i blinken..ingen Pascal i nærheten her.
    Ønsker deg en fin adventstid :)
    Janne

    SvarSlett
  5. Så koselig start på adventstida! Og den julekalenderen... Nam! :)
    Ha en fin ny uke, Bente. Her er både mor og barn hjemme med forkjølelse, men koser oss likevel. Snart skal vi perle. :)

    SvarSlett
  6. Åh!
    ...så koselig adventsstemning i dette innlegget:)


    ..og knekt brttekoden du ja! Fine var de! Tror jeg må prøve meg på noen stjerner etterhvert selv...er jo bare så lekkert!:)

    Ønsker deg en flott kveld!
    Klem klem

    SvarSlett
  7. God kveld Bente, jeg har vært innom bloggen din selv om jeg ikke har gitt lyd fra meg på en stund! I kveld tar jeg igjen litt av det tapte i bloggverdenen. Det er travle dager! Men gøy! Sjokoladekalender fra Pascal skulle jeg gjerne hatt, høres fantastisk ut. Det spørs om jeg hadde klart å ha den helt til den 24.... Her er det felleskalender i år, og de voksne får gaver tre dager hver, jeg har selvfølgelig kjøpt inn alle gavene, inkludert til meg selv. Håper vi sees veldig snart! Ha en fin ny uke. Klem fra Anne.

    SvarSlett
  8. Førjulstiden er hellig i vår familie tror jeg, ikke rart med så mye herlige opplevelser, smaker og andre inntrykk!
    Glemte helt å spørre deg hvordan man bretter disse stjernene på lørdag, det er så utrolig fine!

    SvarSlett